K porozumeniu Čelovekom

Potraviny pre zdravie pečene

Bežné potraviny, ktoré pomáhajú „chrániť“ pečeň, sú:

Citrónová šťava (to znamená čerstvo vylisovaná citrónová šťava, nie rôzne koncentráty, a už vôbec nie nápoje údajne založené na prírodnej citrónovej šťave) je akýmsi tonikom pre pečeň, vďaka ktorému tento orgán okrem iného produkuje viac žlče. Navyše, ako ukazujú niektoré experimenty, citrónová šťava môže oddialiť ukladanie cholesterolu na steny ciev vo forme plakov.

Najlepší čas na pitie citrónovej šťavy je bezprostredne po prebudení. Vytlačte šťavu z polovice citrónu a zmiešajte ju s pohárom teplej (30-32 stupňov) vody. Je teplá a nie studená – týmto spôsobom bude nápoj užitočnejší. Ak máte viac radi limetkovú šťavu, môžete ju použiť aj vy, len majte na pamäti, že limetka má menšiu veľkosť ako citrón. Sotva stojí za to opakovať tento postup počas dňa – jeden pohár ráno na prázdny žalúdok je dosť.

Jablká , dokonca jedno jablko denne a vaša pečeň sa vám poďakuje.

Jedzte viac vlákniny:

Vláknina priamo neovplyvňuje pečeň. Pomáha však pohybu potravy tráviacim traktom a zabraňuje vzniku hnilobných procesov. Nedostatok vlákniny v potrave spôsobuje, že 90 percent cholesterolu a žlčových kyselín sa reabsorbuje a vracia do krvného obehu, čo znamená ďalší stres pre pečeň, čo vedie k zníženiu schopnosti zužitkovať tuk. Koľko vlákniny potrebujeme? Odborníci na výživu sa domnievajú, že denná potreba je medzi 5 a 25 gramami, ale je lepšie neklesnúť pod 15 gramov. Zostáva dodať, že najviac vlákniny je obsiahnutej v otrubách (sami ich nebudete jesť, preto si budete musieť kúpiť špeciálny chlieb z otrúb). Je bohatý na mandle a arašidy, zelený hrášok a fazuľu, celozrnné a celozrnné pečivo. Medzi zeleninou sú lídrami v obsahu vlákniny mrkva, brokolica a kapusta a medzi ovocím – jablká. Vlákno sa predáva aj ako samostatný výrobok.

A viac o zdravých výrobkoch.

Čerstvo vylisovanú citrónovú šťavu by ste mali piť iba ráno na prázdny žalúdok, grapefruity sa však dajú jesť počas celého dňa. Toto zdravé ovocie je bohaté na vitamín C a antioxidanty – prvé aj druhé pomáha čistiť pečeň. Flavonoid naringenin obsiahnutý aj v grapefruite prispieva k normalizácii funkcie pečene. Chráni pečeň pred škodlivými účinkami avokádových toxínov. Toto ovocie je tiež bohaté na vitamíny C a E, obsahuje veľa vlákniny a draslíka. Vaječný žĺtok pomáha normalizovať pečeň, takže je nepravdepodobné, že by bolo múdre zbaviť sa žĺtkov, opierajúcich sa výlučne o bielkoviny.

Vlašské orechy majú vysoký obsah arginínu, glutatiónu a omega-3 tukov. Tieto látky pomáhajú predchádzať stukovateniu pečene, umožňujú nášmu „ochrancovi“ zbaviť sa amoniaku. Nakoniec, špenát, rukola, čakanka a dokonca aj listy púpavy sú prospešné aj pre zdravie pečene.

pb.

Slovanské Noviny

.

PODPORTE nezávislé médium.

Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.

Aj malá čiastka dostatočne pomôže.

Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.

IBAN: LT90 3250 0868 2837 7659 BIC: REVOLT21 do poznámky prosím uviesť “dar




ďakujeme

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Odporúčame

%d blogerom sa páči toto: