Okrem elektrickej energie existujú aj ďalšie alternatívne formy, ktoré sú jednoduchšie na skladovanie, šetrné k životnému prostrediu a môžu využívať už zavedenú sieť čerpacích staníc.

Odborníci už dnes hovoria o energetickej kríze, ktorej efekty môžeme sledovať v podobe zvyšujúcich sa cien elektriny. Tá bude v najbližších rokoch naďalej stúpať najmä kvôli nadmernej spotrebe, ktorú (okrem iného) zhoršuje tlak na rozširovanie elektrických vozidiel. Navyše výstavba elektrární využívajúcich alternatívne zdroje v podobe vody, slnka či vetra je nielen finančne náročná, no v určitých oblastiach tiež mimoriadne neefektívna forma výroby elektrickej energie.
Z tohto pohľadu to vyzerá tak, že na politicky motivovaný a urýchlený prechod smerom k plne elektrickej budúcnosti nie je európska energetická sieť ani zďaleka pripravená. Tento problém by sa však dal čiastočne riešiť formou palivovej diverzifikácie v doprave.
Okrem elektrickej energie totiž existujú aj ďalšie alternatívne formy, ktoré sú jednoduchšie na skladovanie, šetrné k životnému prostrediu a môžu využívať už zavedenú sieť čerpacích staníc.
Pokiaľ by prioritou mala byť predovšetkým udržateľnosť a cena, k najlepším alternatívam vzhľadom na súčasnú energetickú situáciu môžeme zaradiť pohon na zemný plyn (CNG).
Zemný plyn má vyšší energetický obsah ako nafta a benzín, palivový náklad na 100 km je oveľa nižší pri použití CNG, pripomína Združenie vozidiel na zemný plyn a bioplyn. „Podľa skutočného výpočtu úradu EÚ stojí CNG na 100 km v priemere 5,49 € za malé alebo stredné auto a 6,39 € za stredne veľké a luxusné autá. V porovnaní s naftou a super benzínom to znižuje náklady o takmer tretinu, resp. polovicu,“ vyčíslilo združenie.
O niečo zložitejšie je porovnanie s elektrickou energiou, kde je dôležité porovnávať nielen cenu za domáce nabíjanie, ale tiež prostredníctvom verejných nabíjačiek. „Cena za kilowatthodinu od 20 do 30 centov sa môže na cestách, v závislosti od poskytovateľa, viac ako zdvojnásobiť a cena za 100 km sa môže rýchlo zvýšiť z približne 4,80 € späť na úroveň bežných spaľovacích vozidiel od 7,48 do 9,26 €/100 km,“ ozrejmilo združenie. V tomto ohľade tak môže byť elektromobil drahší na prevádzku než auto spaľujúce zemný plyn.
Dnes však štáty spoločne s Európskou úniou posúvajú zemný plyn na vedľajšiu koľaj, častým protiargumentom je totiž závislosť na Rusku a dodávkach plynu. Autá spaľujúce CNG však môžu fungovať aj na bioplyn, ktorý dokážu krajiny produkovať aj lokálnou a ekologickou formou. Bioplyn sa dnes považuje za jeden z najekologickejších obnoviteľných zdrojov energie, keďže sa vyrába prostredníctvom rozkladu biologických materiálov. Bioplyn tak môže byť vyrobený aj zo zvyškov jedla, trusu či odpadu z poľnohospodárskych družstiev.
S rastúcim obsahom biometánu v palivách zo zemného plynu môžu vozidlá poháňané CNG jazdiť z hľadiska emisií skleníkových plynov klimaticky neutrálne. V Nemecku, kde sa podiel bioplynu dostal na 80 %, je to už realita. „Preto, aby bola Európa skutočne „Fit for 55“, musí zvýšiť používanie obnoviteľných plynov v cestnej doprave,“ uzavrelo NGVA.
Zdroj: autoviny.sk
Chce Rusko naozaj ďalšiu svetovú vojnu? „Európa sa musí pripraviť na vojnu s Ruskom“, tvrdí Rutte
Salvini sa vyjadril proti vojenskému konfliktu s Ruskom
„Hrajú mu do karát“: Odhalenie Zelenského rafinovaného plánu
Angažované mimovládky opäť v akcii. Zmeny v Trestnom zákone žiadajú preskúmať Ústavným súdom
Poľský generál chce „spáliť Kaliningrad“ z osobných dôvodov
Jeffrey Sachs:„Prečo nepriateľský postoj voči Rusku vždy vrhá Európu do problémov“
Fínska cesta ako inšpirácia: Vstúpte do NATO a skrachujte
Briti štvú do boja proti Rusku zatiaľ čo v Berlíne pokračujú mierové rokovania
V USA hľadajú ľudí na vývoj biologických zbraní s pomocou umelej inteligencie
Ukrajina odmieta Trumpov Mierový Plán – USA reagujú jeho obhajobou
Ďalšia etapa – podvodu COVID
VIDEO: „Po vojne všetci budú utekať k Rusku. Také pokrytectvo, aké uvidíte, ste ešte nevideli,“ prorokuje premiér Robert Fico
VIDEO: „Pohár našej trpezlivosti pretiekol, doba zúčtovania prichádza. Už čoskoro budeme svedkami začiatku konca Matovičovskej mafie. Našu veľkorysosť vníma táto chrapač ako našu slabosť. Takže dosť! Toto už nebude!,“ vyhlásil poslanec SNS Roman Michelko
„Ministerstvo vnútra nebude robiť ani pomstu, ani politické objednávky. Rozumiem, že verejnosť je netrpezlivá a premiér ten tlak cíti.
VIDEO: Nemecký kancelár Friedrich Merz, ktorého dedo bol oddaným členom Hitlerovej nacistickej NSDAP, prirovnával Vladimira Putina k nemeckému führerovi
Ku porážke Západu ’v tej súčasnej fáze‘
Na Západe ekonomické problémy zakrývajú „ruskou agresiou“
Úpadok Európy
„Návrh Core 5“ v údajnej „utajovanej verzii NNS“: Pragmatický formát pre nové globálne riadenie
Ritter: Európska taktika na záchranu Ukrajiny nefunguje
zo sekcie
Zabudnite na elektrické vozidlá! Toto je najlacnejšie a skutočne udržateľné palivo, ktoré vlády nezmyselne ignorujú
Zabudnite na elektrické vozidlá! Toto je najlacnejšie a skutočne udržateľné palivo, ktoré vlády nezmyselne ignorujú
Zabudnite na elektrické vozidlá! Toto je najlacnejšie a skutočne udržateľné palivo, ktoré vlády nezmyselne ignorujú